Kto sme, čo sme alebo The Story Behind Yavorina

Stretli sme sa po niekoľkotýždňovom presúvaní termínov. Ona neustále busy v robote a na tréningoch, a ja, ktorej časovú dostupnosť riadi malý človek menom Filip. Dlho sme sa nevideli, tak najprv sa updatneme o najnovších životných udalostiach. Potom ohovoríme každého, koho sa len dá.

Potom sa opýtam: „Ozaj, čo Crowina?“

A ona si len vzdychne, že nič, lebo nestíha. A rozmýšľa, komu by to tak zavesila na nos. Zvyšok je už jasný, Crowina pristála v rodine Novotných.

O rok neskôr prišiel čas na rebrand, nové meno aj web. Novinkou je hešteg LifeUnplugged, lebo to je to, v čom vidíme pridanú hodnotu v outdoorovom životnom štýle.

 

Takže, čím žijeme a čo je náš #LifeUnplugged?

Sme 4-členná rodina žijúca v Bratislave, zatiaľ v byte na úpätí Karpát. Našim snom je mať o kus ďalej, na trochu vyššom úpätí, malý milý dom so záhradou, kde:

  1. Budeme mať akurát tak miesto na všetky naše veci, ktoré Martin tak krvopotne počas celého roka syslí
  2. Si budeme pestovať zeleninu a bylinky (obaja sme záhradničenie ako deti neznášali, lebo to bol akt nevoľníctva – toto isté budeme teraz robiť našim deťom)
  3. Môžeme naše deti vypustiť von a už ich nikdy nevpustiť dnu, keď nám strašne budú liezť na nervy (OK, toto je trochu prehnané, skôr je to záložný plán pre prípad, že by vypadol internet a televízny signál 🙂 )
  4. Budeme mať priestor na naše DIY projekty (treba vám dačo zostružlikať? Stačí len povedať, Martin vám to vyrobí 3x drahšie a 15x pomalšie ako keby ste si to kúpili)
  5. Budeme na našich susedov (a vôbec celú spoločnosť) pozerať zvrchu … teda z našej terasy

Značku Haglöfs sme si spoznali práve cez Betty. Hneď na prvý šup nás oslovila kvalita – začali sme opatrne, objednali sme najjednoduchšiu flísovú mikinu v ponuke Astro Jacket. Aj po piatich či šiestich rokoch je stále v top forme, jedna z najlepších, akú kedy Martin mal. Potom sme pokračovali turistickými topánkami, nohavicami, tričkami, a Haglöfs sa stala našou obľúbenou značkou.

Mňa Haglöfs baví nielen teda kvalitnými produktami. Ako marketérovi sa mi páči aj message, ktorý značka šíri. Lebo značiek v tejto cenovej rovine je niekoľko (aj ľahšie dostupných), u mňa ale rezonuje najmä preto, že:

  • Má pekný dizajn – sú to Švédi a vidno to aj na ich dizajne. Neboja sa kombinovať jasné farby, ale vždy v minimalistickom prevedení – vytŕčajú tak z radu neutrálnych mikín a topánok v čiernej a hnedej, ale zároveň si ponechávajú vkusnosť.
  • Kvalita – dizajnu aj prevedenia. Páči sa mi koncept „radšej menej, ale poriadne“ a Haglöfs tomu zodpovedá. Kúpa ich produktu je investícia, ak však človek nezmení konfekčnú veľkosť, alebo sa mu zázrakom nenarastie noha, vydržia naozaj dlho. Sú kvalitne prevedené a domyslené do posledných detailov. Čo ma privádza k ďalšiemu bodu…
  • Premyslené detaily – Haglöfs sa hrdí tým, že jeho dizajnéri sú z časti bývalí športovci a outdooristi a teda vedia, čo znamená mať v teréne k dispozícii maximálnu funkčnosť výbavy. Značka sa obklopila aj komunitou outdooristov, ktorých sponzoruje a spolu s nimi vyvíja nové produkty – športovci aktívne spolupracujú s dizajnérmi, odskúšajú nové produkty v poli a následne dizajnéri zapracujú ich pripomienky. V koncepte oblečenia Haglöfs tak nájdete ploché švy, ktoré sa dobre vrstvia s ďalšími vrstvami a neodierajú pod batohom, anatomicky tvarované lakte a kolená, ktoré neobmedzujú v pohybe, pri produktoch z odolnejších materiálov kombinujú strečové látky s rôznou pružnosťou, tak aby odolné nohavice boli pri pohybe a v sede pohodlné.
  • Udržateľnosť – na tú sme na Slovensku ešte nie veľmi zvyknutí, pri výbere produktu prihliadame na iné parametre. Ale pomaly pomaličky sa myšlienka udržateľnosti prediera aj k nám. Nie je jedno, koľko chemických látok pri výrobe vypustíme do prírody, koľko chemických látok obsahuje samotné oblečenie a ako sa narába so surovinami a odpadom celkovo. Haglöfs síce nie je ukážkou Slow fashion, ale na ekológii a rozumnej výrobe jej záleží – až 80% produktov nesie atribút Take care, čo znamená, že boli vyrobené z udržateľných alebo recyklovaných materiálov, alebo v prípade bavlny sú v bio kvalite. Pri výrobe prestali používať fluorkarbóny PFOA, ktoré zabezpečujú lepšiu odolnosť voči vode a špine. Medzičasom sú zakázané v Nórsku a je otázkou času, kedy ich zakáže aj EÚ. Sú to endokrinné disruptory a akumulujú sa v tkanivách, čiže sa ich človek len veľmi ťažko zbaví, ak sa mu raz dostanú do tela. A keď Haglöfs zistí, že niektorý jeho produkt obsahuje PFOA, okamžite ho stiahne z trhu (začiatkom roku takto stiahol topánky Grym potom, čo Greenpeace nameral vyššie hodnoty PFOA, ako je v Nórsku dovolené). Ale to je nadlho či skôr na samostatný blog.

Tak odpojte sa na chvíľu od heštegov a poďte sa pozrieť, čo pre vás Yavorina pripravila.

SlovakiaEnglish